2013-11-30
10:53:22

det blir bara värre

Vilken vecka, riktigt tufft med alla läxor, vet ni ad jag mest blir irriterad över? när man får en läxa, man pluggar som en galning och sedan förhör inte läraren, eller så förhör hon men tar inte in testen efteråt eller värst av allt "vi flyttar de till nästa vecka" vadå flyttar det? det är ju till idag som jag pluggat, valt bort mitt favoritprogram på tv för att få gjort den läxan?! Blir så irriterad!! 
I vilket fall som helst har mycket blivit gjort! Några stora grejer kvar sedan är det jullov! Ska bli riktigt skönt, slippa tänka på allt jobb i några veckor. 
Men innan dess... rättegångsinlämning+redovisning, samhällsredovisning, spanska prov, engelska bokredovisning och värst av allt... matteterminsprov! 
Men det ska nog gå bra!
 
Nästa termin ska jag verkligen planera bättre när det gäller skolarbete, inte vänta in i det sista med 10 läxor och inlämningar utan göra saker och ting i god tid. Det funkade på högstadiet, riktigt bra faktiskt och jag tror det är det som gör grejen, man tror att det är lite samma och fortsätter i samma spår och till en början funkar det super men efter ett tag, när läxorna börjar på riktigt är gymnasiet något helt annat är högstadiet. 
Det är lite skrämmande att man läser det kursvis, man kan inte längre slappa igenom första och andra året och sedan köra på sista året och tro att man kan få bra betyg. Samma sak här, det funkade i högstadiet men nu får du ett betyg på kursen och det är betyget du får! 
Jag har börjat riktigt bra känner jag! Jag vill självklart ha högsta betyg men anser att jag själv inte kommer orka lägga all den tiden som krävs för A i alla ämnen. Men jag har fått både C och B utan några större problem, till och med A på en samhällsinlämning och den skrev jag ihop snabbt en söndagskväll! 
 
Dessutom går det alltid att läsa upp, allt är inte kört om du inte får högsta betyg på någon kurs, det finns alltid en lösning! 
 
Men visst var högstadiet roligt, allt var inte riktigt lika seriöst... 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: