2014-01-31
22:57:12

Hälsosam

Fick en liten sån där tankeställare precis. 
Var hos min moster idag på middag och åt otroligt god mat! Däremot åt jag och mina kusiner chips efter maten och jag åt verkligen inte många men trots det så fick jag väldigt ont i magen. Jag kunde för några veckor sedan lätt äta en halv chipspåse utan att känna någonting, kanske vågen kände något men jag mådde lika bra som alltid. Men nu det senaste så har jag faktiskt försökt att inte äta en massa godsaker (vilket i och för sig inte gått så bra just denna veckan som startade med två semlor...) men för övrigt så har det inte ens varit svårt att hålla sig undan, jag är inget fan av godis, visst kan det vara gott ibland men jag är inte den som mölar i mig halva skålen däremot har jag alltid varit svag för chips. 
Men eftersom att jag fick så ont i magen idag så har jag faktiskt tänkt att jag ska sluta äta chips med undantag för vissa tillfällen men då bara i ytterst liten mängd för idag tyckte jag inte det var gott. Jag kommer istället ersätta det med frukt på fredagskvällarna, något jag älskar är gino, frukt med vit choklad i ugnen. Något annat som är väldigt gott är att doppa olika frukter i smält choklad eller grönsaker med dipp. 

Så kommer ni hem till mig så blir det fruktskålen istället för chipsskålen ;) 
Finns så mycket annat gott och dessutom nyttigare att äta än en påse chips. 
Jag hälsar både nattens sömn och mitt hälsosammare liv VÄLKOMMEN!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: